دوستانی كه دنبال سفر برای استراحت و ریلكسیشن هستن و یا اونكه بیشتر دنبال سفرهای تفریحی و با انرژی هستن از همین الان بگیم كه شاید چین مقصد خوبی برای سفرشون محسوب نشه! کردم و هوا را نگاه کردم وگفتم ساعت هنوز ۹ نشده و خوابیدم. حدودا نیم ساعت بعد دوباره بلند شدم و ایندفعه ساعتو نگاه کردم دیدم ۱۲.۳۰ است . گفتم نه بابا این ساعته خرابه. هر چی رو نگاه کردم دیدم نه خیر ساعت ۱۲.۳۰ است و ما صبحانه را از دست دادیم. گفتم پس این دختر خاله کجاست. همگی مثل اصحاب کهف خوابیده بودیم.سخت است و مجبورید مرتب تاکسی سوار شوید و از دیدن خیلی جاها باز می‌مانید. پاییز هم با این‌که از گرمای هوا کم شده، اما زمان شروع بارندگی‌هایی است درست در وسط گوانگجو قرار دارد و حلقه‌ای ٩٣ هکتاری از باغ‌ها، گذرگاه‌ها، آثار تاریخی و موزه‌ها را در شامل می‌شود. باغ ارکیده، این باغ به خاطر شکوفه‌های زیبای ارکیده‌اش شهرت دارد در اینجا می‌توانید مراسم نوشیدن چای سنتی را نیز ببینید. آرامگاه پادشاه نان‌یوئه، معبد شش درخت انجیر،معبد انگلیسی صحبت کنه نباشید. گشتیم نبود، نگرد نیست! اما با این حال چون مردم با حالی داره حتی اگه انگلیسی ندوند بازم کلی سعی می کنند با زبون بین المللی راهنمایتون کنند.  ناهار و شام برگردیم هتل نداشتیم و خیلی وقتها ناهار و شام را بیرون میخوردیم. پیتزا هات و ساب وی هم بود که خوشمزه بودند و هر دفعه ۲۰۰ یوان بابت غذا میدادیم.  تور ارزان چین برج هتل و دفاتر هایت، بانک‌ها، ساختمان بورس و... می‌شود. در طول روز در این قسمت شهر عمدتاً با حجم بسیار زیادی از کارمندان شرکت‌های چینی و بین‌المللی روبه‌رو می‌شوید که بی‌وقفه در حال حرکت هستند، چون در شانگهای هر ثانیه قیمت دارد. شاید آرامش را در چهره‌ی این کارمندان و یا رؤسای کت و شلوار پوش آن‌ها فقط برای مدت کوتاهی که برای خوردن نصفه ساندویچ یا سالاد وسط روز و نوشیدن یک فنجان چای سبز یا قهوه، دست لباسها اصلا قشنگ نبودند ·      به جز این ما طی فرصت های خوبی از آنجائیکه نون و پنیر و حلوا ارده با خودم برده بودم صبحانه را در اتاق خوردیم و ساعت ۱.۳۰ زدیم بیرون.  رفتیم که فوق العاده بود . سمبل همه کشورهای دنیا را ساخته بودند. خیلی قشنگ بود. تخت جمشید ایران هم بود. فکر کنم ۵۰۰ تا عکس آنجا انداختم. بسیار زیبا بود. کلی عروس داماد اومده بودند و عکس مینداختند که ما هم با اونها عکس انداختیم.  به چند تا از بازارها رفتیم که خیلی بزرگ بودند ولی اصلا نمیشد خرید کرد هر چی حساب میکردم ایران ارزونتر بود با این نرخ دلار و یوان روز دوم : رفتیم شهر  ما اینكه كه حداقل چند وعده غذای آماده همراهتون ببرید چون رستوران های داخل خیابون چندان مورد پسند ما نیستن و منوی انگلیسی ندارند. غذا ها معمولا تند و با ادویه های خاص بودند. کباب هم زیاد می خورند اما با طمعی متفاوت اما اگه دنبال شگفتی های خاص، تور ارزان روسیه  تجربه منحصر به فردی از دیدن فرهنگی با قدمت چند هزارساله هستید كه مردمش با سخت كوشی طی بیست سال گذشته كل دنیا رو از توسعه اقتصادی و پیشرفت خودشون شگفت زده كردند قطعا چین می تونه مقصد مناسبی باشه. به این گروه باید دوستانی كه عاشق گشتن در فروشگاهه است.